loading...
عکس- دانلودنرم افزار روز
آخرین ارسال های انجمن
رضایی پور بازدید : 2263 2012/03/01 نظرات (0)
سامانه همراه بانک مسکن  
 
 

 بانک مسکن به منظور گسترش حوزه‌ی بهره‌مندی از خدمات بانکی این امکان را فراهم نموده است که شما از طریق تلفن همراه خود بتوانید علاوه بر کاهش قابل ملاحظه‌ی هزینه‌های عملیات بانکی به سهولت در هر زمان و مکانی از این خدمات استفاده نمایید.

مزایا و ویژگی‌های همراه بانک مسکن

1-اطلاع از مانده حساب  

2-انتقال وجه به حساب های خود و یا دیگران

3-پرداخت قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت ، تلفن همراه و عوارض شهرداری

4-پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن

5-اطلاع از سه گردش آخر حساب

6-درخواست ارسال صورتحساب به پست الکترونیکی ( email)

7- درخواست مسدود نمودن کارت

8-اخذ مانده و پرداخت قبوض و خرید شارژ توسط کلیه کارتهای شتابی سایر بانکها

نحوه استفاده از همراه بانک مسکن

1 – برای استفاده از کلیه خدمات همراه بانک مسکن باید حساب بانکی مبتنی بر کارت بانک مسکن (مسکن کارت) داشته باشید.

ضمناً امکان اخذ مانده ، پرداخت قبوض برای کلیه کارت های شتابی سایر بانک ها میسر می باشد.

2 – برای هر کارت خود ‌باید رمز دوم تعیین نمایید. بدین منظور لازم است برای مسکن کارت های خود به خودپرداز‌های بانک مسکن مراجعه و از طریق منوی تغییر رمز و سپس با انتخاب گزینه «تخصیص یا تغییر رمز دوم» ، رمز دلخواه خود را (5 الی 12 رقم) ثبت نمائید.

3 - نرم افزار همراه بانک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

روش‌های دریافت نرم افزار همراه بانک :

الف - دریافت نرم افزار از شعب از طریق سیستم Bluetooth

ب - دریافت نرم افزار از طریق مراجعه به وب سایت بانک مسکن و انتخاب گزینه بانکداری الکترونیک و سپس انتخاب سامانه همراه بانک مسکن از منوی سامانه‌ها و Download نرم افزار از صفحه مربوطه و انتقال آن به گوشی تلفن همراه از طریق کابل ارتباطی گوشی.

انواع نسخه های نرم افزار همراه بانک

درحال حاضر این برنامه در 2 نسخه تهیه شده است :

1-نسخه جاوا که برروی اکثر گوشی های متداول که سازگار با استانداراد MIDP 2.0 می باشند قابل نصب می باشد . فایلهای اصلی
 نرم افزار در این نسخه عبارتنداز :
Maskan_Java_MPS.Jad و Maskan_Java_MPS.Jar که باید به گوشی انتقال یابد.

توجه : اگر فایل فشرده Maskan_Java_MPS.Zip را Download کرده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و 2 فایل ذکر شده را به گوشی انتقال دهید.

2-نسخه آندورید که مختص گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل Google Android می باشد.

فایل اصلی این نسخه عبارتست از : Maskan_Android_MPS.apk

توجه : اگر فایل فشرده Maskan_Android_MPS.zip را Download کرده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل Maskan_Android_MPS.apk را به گوشی انتقال دهید.

نکته : جهت اطلاع از سازگاری گوشی خود با هریک از استانداردهای فوق می توانید به دفترچه راهنمای گوشی و یا به سایت های اینترنتی معتبر نظیر www.gsmarena.com یا www.gsm.ir مراجعه نمایید.

ضمناً راهنمای نصب و نحوه استفاده از نرم افزار به صورت فایل pdf از طریق صفحه سامانه همراه بانک در وب سایت بانک قابل Download می باشد.

روش نصب نرم‌افزار همراه بانک:

1 - برحسب سازگاری گوشی با یکی از نسخه های جاوا یا آندروید ، فایل یا فایل های نصب را به گوشی منتقل کرده و عملیات نصب را آغاز نمایید.

2 - در هنگام نصب برنامه ، یک رمز دلخواه جهت ورود به نرم افزار درخواست می‌گردد و سپس عملیات تبادل رمز‌های سیستمی صورت گرفته تا محیطی امن و مطمئن برای ارسال و دریافت پیام‌های شما فراهم شود.

3 –مشخصات کارت های خود را (مطابق راهنمای نصب و استفاده) به نرم افزار تلفن همراه معرفی نمائید.

4 - پس از اضافه نمودن مشخصات هر کارت و دریافت پیام تائید آن ، فهرستی از امکانات و خدمات آن کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

5-خدمات «اعلام مانده» ، «اعلام سه گردش آخر حساب»، «صورت وضعیت تسهیلات»، «ارسال صورتحساب به email»، «پرداخت قبوض» ،  «خرید شارژ سیم کارت های اعتباری» و «درخواست مسدود کردن کارت» جزء خدمات عمومی می‌باشند و بدون نیاز به ثبت نام در شعب و تنها با نصب نرم افزار روی گوشی تلفن همراه قابل استفاده می باشند.

6 - برای بهره‌مندی‌ از خدمات ویژه همراه بانک مسکن یعنی «انتقال وجه» و «پرداخت اقساط تسهیلات» باید به یکی از شعب بانک مراجعه و فرم درخواست را تکمیل نمایید.

چگونه از امکانات همراه بانک استفاده کنیم؟

1-مانده حساب

با انتخاب این گزینه و وارد نمودن رمز دوم کارت از مانده موجودی حساب کارتی خود اطلاع می یابید.

2-انتقال وجه به کارت

در صورتی‌که بخواهید بین حساب های کارتی خود و یا به مسکن کارت سایر افراد ، وجهی را انتقال دهید باید گزینه انتقال وجه به کارت را انتخاب و با وارد نمودن شماره کارت مقصد ، مبلغ مورد نظر و سپس رمز دوم کارت خود ، مشخصات دارنده کارت مقصد نمایش داده شده و پس از تائید ، عملیات انتقال وجه انجام می پذیرد و در پایان سیستم  پیغامی مبنی بر  موفقیت انجام تراکنش همراه با کد پیگیری و یا عدم موفقیت را نمایش خواهد داد.

3-پرداخت قبض

چنانچه بخواهید قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت، تلفن همراه و یا عوارض شهرداری خود را پرداخت نمائید ، گزینه «پرداخت قبض» را انتخاب نموده و شناسه قبض و شناسه پرداخت و پس از آن رمز دوم کارت خود را وارد نمایید. سپس سیستم پیامی حاوی مشخصات قبض و مبلغ آن را که از روی شناسه قبض و شناسه پرداخت استخراج می نماید را نمایش می‌دهد که در صورت صحت آن ، گزینه تائید را انتخاب نمائید. در پایان سیستم پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات پرداخت به همراه کد پیگیری و یا عدم موفقیت تراکنش نمایش داده خواهد شد.

4-پرداخت قسط

یکی از مهمترین خدمات همراه بانک مسکن ، امکان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک مسکن می باشد. شما می توانید با انتخاب این گزینه ، ابتدا شماره کارت قسط خود را وارد نمایید. سپس سیستم آخرین صورت وضعیت تسهیلات به همراه مبلغ قسط با امکان تغییر مبلغ پرداختی را جهت تایید برای شما نمایش می‌دهد که پس از وارد نمودن رمز دوم کارت خود (کارت مبدا)، درخواست انجام عملیات پرداخت قسط به سیستم ارسال و در پایان پیامی مبنی بر موفقیت عملیات به همراه کد پیگیری و یا عدم موفقیت برای شما نمایش داده خواهد شد.

*در صورتی‌که قبلاً نسبت به معرفی کارت یا کارت‌های تسهیلات در نرم‌افزار سیستم شعبه اقدام کرده باشید پس از انتخاب گزینه پرداخت قسط ، فهرست کارت‌های تسهیلات برای انتخاب شما  ظاهر خواهد شد.

*پرداخت قسط سایرین نیز با استفاده از همین روش امکان‌پذیر می‌باشد.

*چنانچه کارت تسهیلات را مانند یک کارت مستقل به سیستم معرفی نموده باشید منوی خدمات آن به این صورت خواهد بود:

1-سه گردش آخر، 2-صورت وضعیت، 3- مسدود کردن کارت ، 4-عدم تخصیص

توجه: برای معرفی کارت تسهیلات به‌عنوان یک کارت مستقل نیاز به رمز دوم کارت بوده که از طریق شعبه افتتاح کننده حساب تسهیلات قابل اخذ می‌باشد. 

5-سه گردش آخر حساب

با استفاده از این گزینه و وارد نمودن رمز دوم کارت، سیستم اطلاعات سه گردش آخر حساب شما را بر روی تلفن همراه نمایش خواهد داد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت اختصاصی روستای نوده ی خورگام-رودبار زیتون این سایت در سازمان ساماندهی سایتهای ایرانی وزارت فرهنگ ثبت شده است از کسانی که مایل به همکاری میباشند دعوت به همکاری میکند این سایت وابسته به هیچ حزب یا گروهی نیست این سایت فقط به واسطه علاقه ما به روستای نوده طراحی شده فقط نوده خورگام نوده عمارلو نوده بهشت کوچک من
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این سایت چیه
    نظر شما در مورد کلیات وبلاگ
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 2424
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 318
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 1,731
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 5,535
  • بازدید ماه : 1,887
  • بازدید سال : 146,053
  • بازدید کلی : 4,241,583
  • کدهای اختصاصی